نه ربیع الاول
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر
تابع له علی ذلک...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
قَالَ الصَّادِقُ–علیه السلام- :مَنْ شَکَّ فِی کُفْرِ أَعْدَائِنَا وَ الظَّالِمِینَ لَنَا فَهُوَکَافِرٌ. (وسائل الشیعة، ج28،ص345)
حضرت امام صادق – سلام الله علیه – فرمود: کسیکه در کفر دشمنان ما و ظلم کنندگان بر ما شک دارد، کافر است.
2×2 = 4
معنی اصلی این حدیث برای عاقل روشن است. البته بحث نجاست یا طهارت ظاهری و احکام فقهی آنها (شک داران در تبرّی...) در ظاهر این دنیا، بحثی است که فقیه دارای شرائط (نه هر فقیه نما) بیان می کند و اینجا بیشتر بحث عقیده و جایگاه اخروی آنها مورد نظر است...
---
اما دربارۀ برخی تبلیغات دیگران در اینطرف و آنطرف:
شیعه مراقب باشد بعضی افراد که دارای صلاحیّت فهم مراد ائمّه معصومین – علیهم السلام- از احادیث نیستند، در این روزگار به مجموعه های حدیثی دسترسی دارند، لذا متأسّفانه گاه دیده می شود سوء استفاده های تبلیغاتی خطوط مختلف فکری از احادیث در جهت منافع گروهی و دنیوی یا سلیقه ای. گاه دیده می شود به مجموعه حدیثی مذهب– که به چه مجاهدتها و زحماتی به دست رسیده- ، به دیدۀ یک ابزار برای تبلیغ مقاصد گروهی یا سرکوب طرف مخالف نگاه و استفاده می شود؛ حال آنکه احادیث شیعه، صاحب و گوینده دارد و شناخت گویندگان آن، رکن دین است و گویندگان معصوم این روایات، از این کلمات، معناهایی را اراده فرموده اند، نه اینکه اینها یک ابزار باشد که هر کس که بخواهد در هر جهتی که خواست استفاده کند! بعضی از احادیث در ارکان دین یا... معنای روشن دارد. امّا بعضی دیگر از احادیث دارای چندین وجه است که برای فهمش نیاز به مطالب دیگری نیز هست... ( از این جهت شباهتی به مسئله فهم قرآن هست)، و بعضی دیگر اعلان عمومی اش در هر شرائطی مجاز نیست ...لذا شیعه مراقب باشد، بنیانهای روشن عقیدتی تشیّع را کسی متزلزل نکند. شاید قسمت باشد بعد توضیح کوتاهی درباره حدیث و فهم حدیث و جمع ادلّه و شرائط فقیه عرضه شود...
خداوند فرج صاحب دین، امام غریب حضرت ولی عصر «الحجۀ
بن الحسن المهدی»– علیه السلام- را برساند.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اعدائهم اجمعین