مذهب شناسی

بررسی و نقد ادیان و مذاهب

مذهب شناسی

بررسی و نقد ادیان و مذاهب

بایگانی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

شیعه در آستانه شهادت حضرت امام صادق صلوات الله علیه




صلی الله علیک ایتها الصدیقه الشهیده یا فاطمه الزهراء - سلام الله علیها-
مطلبی شنیده شد که لازم شد روشنگری انجام شود؛ قبلا پرسیده شده بود چرا در بعضی منابع تاریخی
درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا - سلام الله علیها- لفظ "وفات" بکار رفته؛ جواب داده بودم در منابع تاریخی در مواردی که قتل و شهادت قطعی و مسلم و مورد اجماع است لفظ "وفات" بکار رفته ٰو این لفظ چه شهادت باشد چه غیر آن؛ بکار رفته است. از جمله منبع مناقب ابن شهر آشوب را نمونه آوردم. لذا با تاریخ مسلم و اخباره متواتره و قطعیه شهادت حضرت زهرا - سلام الله علیها- هیچ معارضه ای ندارد. ( برای توضیح کامل تر و منابع رجوع شود به : کتاب " قاتل که بود؟ تحقیق درباره قاتل پیامبر - صلی الله علیه و آله" نگاشته امیرحسن طهرانی )
این مطلب را اول بار در فضای مجازی من طرح کردم و همانجا که مطرح کردم تاکید کردم که این مطلب درباره کاربرد این لفظ در بعضی قرون گذشته است لذا همانجا تاکید کردم در این روزگار به جهت برداشت رایج از این الفاظٰٰ باید در مورد مذکور از لفظ "شهادت" استفاده شود - همانطور که در احادیث آمده - که خدای ناکرده زمینه سوء برداشت بوسیله کفار یا افراد بیسواد نباشد. چون بعضا ممکن است مطالب در دسترس افراد بیسواد یا مغرض باشد...
والسلام علی من اتبع الهدی
لعن الله قاتلیک یا سیده النساء

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۲۰:۰۴
امیر طهرانی

بعضی مناسبتهای اخیر

شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۱ ب.ظ

8 شوال سالروز تخریب بنای مزار بقیع بدست پیروان سقیفه لع-

***



شهادت حضرت حمزه علیه السلام

و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۲۰:۰۱
امیر طهرانی

تذکر اواخر ماه مبارک

شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۵۵ ب.ظ

لعن الله اعداء امیرالمؤمنین اواخر ماه مبارک

نهج البلاغة؛ ص: 237 - 238

...لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مَائِدَةٍ شِبَعُهَا قَصِیرٌ وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا یَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْطُ وَ إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا فَقَالَ سُبْحَانَهُ فَعَقَرُوهٰا فَأَصْبَحُوا نٰادِمِینَ فَمَا کَانَ إِلَّا أَنْ خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّکَّةِ الْمُحْمَاةِ فِی الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ سَلَکَ الطَّرِیقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ وَ مَنْ خَالَفَ وَقَعَ فِی التِّیهِ .

________________________________________
نهج البلاغة، در یک جلد، مؤسسه نهج البلاغه، قم، 1414 ه‍ ق

مولانا امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب صلوات الله علیه- :

در راه هدایت، از کَم بودنِ تعدادِ اهلش نهراسید؛ همانا مردمان، بر گِردِ غذایی گِرد آمده اند که سیری اش زودگذر و کوتاه است و امّا گرسنگی اش، طولانی خواهد بود.

همانا فقط مردم را هوا و هوس و خوشی و ناخوشی های بی ریشه، جمع می کند.

و همانا فقط  ناقه ی ثمود را یک نفر پی کرد، پس خداوند عذاب را بر همۀ آن قوم عمومیّت داد، آنگاه که همۀ آنها به کار آن یک نفر، رضایت دادند.

پس خداوند سبحانه فرمود: « پس آن [ناقه] را پی کردند، پس این سبب پشیمانیِ آنها شد»

پس نبود مگر اینکه زمینشان صدا بلند نمود به خسف و فروگرفتن، چنانکه گاو شخم زننده به صدای بلند زمین را زیر و رو می کند...

ای مردم! هر کس راه واضح را طی کند به آب وارد خواهد شد و هر کس با حق مخالقت نماید، در بیراهۀ هلاکت می افتد.

 

***

اواخر ماه مبارک:

از نظر قرآن، ناصبی از یهودی، بدتر است. اگر هم سخن از کودکان نابالغ به میان باشد که در طرف مقابل آنها هم کودک هست... ناصبی در فقه، مهدور الدم بوده و حرمت کمک به او محلّ اجماع فقهای شیعه بوده و هست. (مدارک موجود)

لعن الله اعداء امیرالمؤمنین علی علیه السلام-.

و عجل الله تعالی فرج ولیّه الحجه علیه الصلاه و السلام.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۱۹:۵۵
امیر طهرانی