مذهب شناسی

بررسی و نقد ادیان و مذاهب

مذهب شناسی

بررسی و نقد ادیان و مذاهب

بایگانی

هشدار و اطلاع رسانی

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شنیده شد مطالبی از سوی عوام سایر مذاهب منتشر شده تحت عنوانی به این مضمون: شورا و ولایت و تکامل و...،

چون خواستم فایل را جهت پاسخگویی دانلود کنم اما ظاهرا همه لینک هایش خراب است، فقط مجددا تذکار می شود که در مذهب شیعه، از بدو دوران غیبت تا به حال، بلکه از زمان بعثت پیامبر اسلام - صلی الله علیه و اله- تا کنون، هیچ شیعه ای - فقیه یا غیر فقیه-  وجود نداشته که شئون خاص دوازده امام منصوب از طرف خدا را به غیر معصومین تعمیم داده باشد.

همچنین در سراسر کتب حدیثی و فقهی شیعه، شیعه ای وجود نداشته است که مقام امامت را به چیزی غیر از نصب از طرف خداوند بداند.

و مسلمین اتفاق نظر دارند که نظریه هایی مانند شورا یا ...- که در مقالات پاسخ به اهل تسنن، بطلان آن را روشن نمودیم- ، اساسا از اختصاصات وهابیت و تسنن است و در مذهب شیعه حتی یک مورد دیده نشده است.

در مقالات پاسخگویی به شبهات اهل تسنن، جمیع نظریه های انتخاب و نصب امام از سوی غیر خدا - چه مردم چه شورا یا...-  را با براهین روشن عقلی و آیات قرآن و نصوص متواتره فریقین ، به روشنی ابطال نمودیم و همه شیعیان و فقهای شیعه در این امر، متفق بوده اند.

اما بحث از ولایت فقیه، که بعضی از فقهای شیعه تا حدودی برای فقیه دارای شرائط (فقیه نه غیر فقیه) قائل بوده اند و بعضی از فقها اساسا متعرض نشده یا نقد نموده اند، اصلا در اصول دین نیست و در فرض قول به آن و با رعایت حدودش، در طول امامت و ولایت معصومین علیهم السلام قرار می گیرد نه در عرض آن.

نقل شد که کسی از عوام سایر مذاهب مطالب غلط در اینترنت منتشر کرده که خواستم برای جواب دادن دانلود کنم ولی لینکهایش خراب بود. چند سطری از آنچه خارج از کتابش بود و قابل رویت بود را دیدم گویا این شخص الفبای عقاید شیعه را هم بلد نیست و اینقدر نفهمیده که اگر نسبت داشتن امامت به جعل خداوند، مورد اشکال باشد، به طریق شدید تر، نسبت داشتن «ولایت فقیه» به خداوند و معصومین نیز مورد اشکال خواهد بود!!چون در فرض قول «ولایت فقیه» در طول ولایت معصوم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار می گیرد، نه در عرض آن. و این مطلب را هر مبتدی می داند.


و اگر درباره این اصل قرآنی - که جعل و انتخاب امام، فقط و فقط از سوی خداوند انجام شده و حصر این مقام به دوازده امام شیعه بعد از پیامبر (صلی الله علیه وآله) از حضرت امیرالمؤمنین علی تا یگانه امام این زمان حضرت بقیه الله الحجه بن الحسن (علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف) که فعلا غائب هستند - اگر کسی شبهه ای دارد جوابگو هستیم ان شاء الله .

و آنچه قبلا در پاسخ به وهابیت ارائه شد نیز کافیست.

و السلام علی من اتبع الهدی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۵
امیر طهرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی