مذهب شناسی

بررسی و نقد ادیان و مذاهب

مذهب شناسی

بررسی و نقد ادیان و مذاهب

بایگانی

کفن های دارای اسماء متبرّکه

شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۵ ب.ظ

تذکّری دربارۀ کفن های دارای اسماء متبرّکه؛

ورود به قبر و سفر آخرت، مسیریست که دیر یا زود بر خوانندۀ این سطور نیز فرا خواهد رسید... این سفر، سببی مهم برای تذکّر به حقایق دین و لزوم آمدن به آستان تعالیم معصومین علیهم السلام- و رهاکردن غفلتهاست. در سخنان قرآن و عترت معصومین نیز، یاد مرگ، جایگاهی ویژه دارد و از نشانه های برتری مذهب ما نسبت به سایر مذاهب و ادیان، چاره اندیشی و راهنمایی برای آمادگی در مواجه شدن با این حادثۀ حتمی می باشد... امّا اینجا بنا بر ورود به سایر مباحث و حواشی آن نیست و فقط تذکّری عرض می شود.

گاه شنیده می شود افراد برای بهره بردن از برکات ادعیه و زیارات و...، اقدام به خرید کفن هایی می کنند که روی آن زیارات شریفه یا ادعیه و ... نوشته شده و وصیّت دارند که برای دفنشان از آن استفاده شود...

از راههایی که هم از برکات مورد نظر استفاده شود و هم حرمت اسماء متبرّکه روی کفن که قرار است بدن میّت را در بر گیرد- رعایت شده باشد، آنست که همان سه قطعه رایج کفن معمولی کفن های بدون ادعیه و...- را تهییه کنند که بعد از مرگ از آن استفاده شود، امّا اگر کفن دارای زیارت یا ... بعنوان تبرّک تهییه شده، وصیّت کنند که هنگام دفن، آن را تا کرده و مثلاً روی سینۀ میّت یا بالای سر او یا... قرار دهند.

یک برگ دستمال کاغذی به ارزش فوق العاده ؛

از جمله اشیاء ارزشمند که گاه غفلتاً متروک می شود- دستمال کاغذی هایی است که در مجالس روضه و ذکر مصیبت سیّدالشهداء و اهل البیت علیهم السلام-، مؤمنین با آنها اشکهایشان را پاک می کنند. نقل است مرحوم آیت ا... مرعشی نجفی ره دستمال مخصوصی برای این کار داشت و وصیّت کرده بود که هنگام دفن روی سینه ایشان قرار داده شود.

سلامتی و تعجیل در فرج حضرت بقیه الله صلوات

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۵
امیر طهرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی